Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

gårdagens hoppträning och dagens dressyrträning

Kategori: Jonna

Hoppträningen:



Började hoppa fram i trav (först sen galopp) på hinder nummer 4, hon kändes pigg och fräsch. Sen hoppade vi hinder nummer 8 i galopp även har var hon väldigt fin, hoppade sedan några olika linjer som hon var fin. Sen på hinder nummer 7 fick jag ett stopp, vet inte riktigt varför men men. När vi hade hoppat alla linjer så skulle vi hoppa bana. då väckte jag henne inte tillräkligt så fick ett stopp på nummer 2, började om fick ett stopp på hinder 10 och 11 men tror jag och noblesse var lite trötta båda två då. Men jag är nöjd överlag över hoppträningen:)

Gammal bild:




Dressyrträningen:



Har känt att hon varit lite seg de senast dagarna, men det visade sig att det bara var min känsla. I dag var hon riktigt fin är as nöjd:) Red först lite serpentin bågar, minska och korta galoppen, ökningar i trav och galopp. Sen så red vi samma övning som förra gången men denna gång la vi även till att jag skulle galoppera in över medellinjen rida tre steg sen skritt, sen skulle jag skritta så långt så att hon gick fram och var ställd åt rätt håll. Funkade jätte bra. Sen avslutade vi med lite ökningar i trav och galopp samt lite början på bakdelsvändningar:) Är som sagt jätte nöjd med dagens träning:)

Bild från cr-dressyren:



Nu ska jag se på tv, hörs<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: