Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Gårdagens dressyrträning

Kategori: Jonna

I början av träningen så kom jag inte ner tillräkligt i sadeln vilket gjorde att jag flaxade väldigt mycket. Men efter en stund så kom jag ner i sadeln och då blev hon jätte fin så fick rida igenom LA:3 programet och jag säger bara gud vilka fina skänkelvikningar och längningar hon gjorde. Det svåra var att få henne bra i den förvända galoppen i bågarna men vi har precis börjat samt att göra halt från galopp. Men det gick riktigt bra fast vi travade några steg innan halten men det tycket sophie var bra då det är bättre att vi gör en bra halt än att vi slitter och drar mot varandra och gör halt från galopp direkt. Jag är super nöjd iaf:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: