Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Att blogga

Kategori: Jonna

Har börjat fundera lite på varför jag egentligen bloggar. Jag har inte massa läsare varje dag utan snittar 6 läsare om dagen, får nästan aldrig några kommentarer utan får kanske 3 i månaden.  Så jag har absolut ingen stor blogg, men vill jag ha det egentligen? Är min dröm egentligen att få en stor blogg med massa läsare varje dag eller är det mer att ha ett ställe att skriva av mig när jag behöver fast jag bara har ett par få läsare?

Jag har kommit fram till att visst skulle det vara kul att ha en stor blogg med massa läsare, sponsorer och grejer. Men den största anledningen att jag bloggar är att jag vill ha någonstans att skriva av mig.  Att blogga för mig är något mer än bara dela med mig av min vardag. Det är nämligen en plats för mig att rehabilitera det som hänt, lära mig att gå vidare och bara rensa tankarna.

Sen så kan jag helt ärligt säga att jag faktiskt inte har länkat min blogg någon gång mer än när jag kommenterat lite bloggar, dock så gör jag inte det så ofta. Men när jag väl kommenterar så tycker jag att jag ska kommentera med namn och även blogg.

Så i fortsättningen så kommer jag att blogga som jag gjort nu, sen i höst så kommer jag kanske att länka min blogg på facebook eller något liknande. Anledningen till att jag kanske väljer att länka då är att då känner jag att det blir lite kontakt med mina vänner i Norrköping om jag flyttar till någon annan stad.

Detta är lite av mina tankar om att driva en blogg. Jag känner att det är viktigare att trivas och tycka det är roligt att blogga än att ha en flera tusen läsare och känna sig tvingad att blogga 24/7.

 

HA DET BRA KRAMIIIS<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: