Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Varför?

Kategori: Jonna

Något som jag inte förstår mig på är varför det ska gå som bäst när man ändå inte får tävla mer. Allt har bara lossnat för mig i både hoppningen och dressyren, Känner mig as taggad för att tävla nu men nae det blir inget. Visst kan jag mäta upp henne till storhäst men känner att jag inte har någon chans att lyckas där, för i dressyren är det så sjukt mycket större konkurrans och domarna är hårdare. Jag har i och för sig större chans än andra då jag harett halvblod, men eftersom jag inte kan få fram hennes underbara gång så tycker jag att det är onödigt. Så som sagt jag har inget val längre, jag kan inte tävla om jag vill utan jag får inte. Det kan vara på grund av att jag inte får tävla mer som det går så bra, jag behöver inte känna pressen att om det börjar gå bra så frågar alla bara om jag inte ska ta och tävla. Jag saknar att tävla sjukt mycket, men jag tror att det bästa för mig är att jag inte gör det för det gör mig att må sjukt dåligt, för det går så bra på träningar men sen är jag så nervös på tävlingar och då går det inte bra på tävlingar, Vilket gör att jag mår dåligt och då går det dåligt på träningarna också. Så det bästa för mig är att inte tävla. Vadtror ni varför går det som bäst när man inte får tävla?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: