Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Totalt usel uppdatering

Kategori: Jonna

Gud vad jag har varit dålig på att blogga de senaste dagarna. Men har verkligen inte haft tid, tänkte ta och berätta vad jag gjort under dagarna:)

Fredag: först var jag i skolan, sen gick jag upp på stan för att köpa en hairdonut:) sen hem för att byta om, packa, dammsuga rummet, gå ut med hunden och hinna till bussen på 40 minuter och det tar cirka 10 minuter till bussen, när jag kom till bussen så var den försenad men en i stallet åkte förbi så jag åkte med henne i stället:) sen så gick jag på promenad i 20 minuter med ponnyn, åkte sedan hem och var hemma tjugo över 4, hoppade in i duschen, tog på mig och satte upp håret. Sen springa ner till folketshus, allt detta på 25 minuter:O förstår inte hur jag hann.

I alla fall så åkte jag och elle till Emilia och sminkade oss där sen, spårvagnen till Hugo för att träffa de andra tjejerna, började med mat och massa prat och skratt, sen gick vi en trappa ner och spelade bowling, hihi fick personbästa på tre serier:D sen fick jag inte va kvar där inne längre eftersom det är 21 så drog till Anna och fixade sminket sen tog vi cyklarna ner till puls, men var sjukt lite folk så vi drog hem vid 1 och åt Kladdkaka och spelade yatsy:) sen sov jag där:)

Lördag: dagen började med att vakna vid 9 sen vid 10 så tog jag bussen till jobbet, dock började jag inte förrän halv 12 så gick runt på maxi ett tag, hittade en as snygg tröja som jag troligtvis ska köpa:) sen jobb till 16 hade möte med chefen också, man har det när man jobbat i en månad har dock jobbat två men jobbade ju nästan inget i november så, men det gick bra i alla fall, sen åkte jag med mamma hem. När jag kom hem så duschade jag, byte om, sminka mig och åt, sen vid 7 så drog jag in till stan för att träffa Olivia:), vi drog upp till Kulturhuset och livekarusellen, men vi tyckte det var tråkigt och kristofer skulle inte spela förrän om typ 2 timmar så vi drog till Max, tog en glass och en lyxmosse, sen upp till Kulturhuset igen för att titta på kristofer, gick bra för honom så nu håller vi tummarna på att han går vidare:) sen drog jag hem och sov.

Söndag: vaknade vid halv 10, gick upp, åt frulle och fixade mig, började sedan jobba kvart i 12, var relativt lugnt under dagen så gick lära mig lite nytt:) sen drog jag hem och tittade på tv och åt, somnade vid typ 9 för var as trött:P

Måndag: vart tidig morgon då jag började 8:10 men åkte med mamma, så behövde inte hå upp lika tidigt, började med foto i dag, kommer nog bli as kul:D sen hade jag uf i tre timmar:P drog sedan ner till körskolan för att köra, gick as bra:) åkte sedan till stallet och borstade och myste med ponnyn<3

I dag: började skolan 8:10, hade spanska, basgrupp, uf och sen slutade jag vid halv 1 drog hem och städade och plugga, nu ska jag ta och se på tv, ha det så bra så hörs vi i morgon:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: