Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Dags att göra mig i ordning och dra mot staden

Kategori: Jonna

Kom hem från stallet för tre timmar sedan, red på banan idag. Första gången på flera veckor som jag red utan snodd och hon var mega fin:D Red samma sak som vi gjorde på träningen i torsdags, först så travar man på en volt sen så minskar man både traven och volten så man kommer in på en liten volt men har samma ställning som den stora volten. Sen flyttar man med innerskänkeln ut mot en större volt. Viktigt i detta är att man verkligen känner att hästen flyttar och inte bara går ut. Sen red jag i skritt på en stor mittvolt och flyttade från mitten på de öppna delarna till vägen rakt ut skänkelvikning. Efter det så red jag tio meters volter i ett av hörnen på banan, behöll sedan ställningen och gjorde då öppna en bitt på långsidan på andra sidan så ökade jag traven. Riktigt nöjd var jag:D När jag kom hem städade jag fördigt mitt rum och nu ska jag ta och fixa mig och sen käka. Ska nämligen möta elin om 2 timmar typ. Så tar vi bussen till stan och sen träffar vi lite kompisar i stan där vi ska se på melodifestivalen och sen får vi se vad som händer:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: