Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

åter igen för mycket saker att göra och för lite tid

Kategori: Jonna

Kom hem vid 6 i fredags och sen skulle jag äta och ducha. Somnade sedan direkt för var astrött, så orkade inte med att blogga. Lördag: Började med att klockan ringde 7, gick upp åt lite frulle byte om och drog till stallet, sjukt kallt men vi fixade allt så det var bara att rida på eftermiddagen. Åkte sedan hem och åt för att sedan ta bussen till jobbet, stod ute i typ en kvart i kylan så var skapligt kall när jag kom till jobbet. Men blev varm ganska snabbt, sen hämtade mamma och pappa mig så byte jag om i bilen på väg till stallet. Redcirka 20 minuter på banan med snodd, gjorde lite skänkelvikningar, framdelsvändningar samt red lite delar av olika program. Sen hämtade mamma mig så åkte jag hem och ducha, åt och sen bar jag mig in till stan för att sedan åka vidare mot Olivia. Väl hos Olivia såg vi på melodifestivalen, sen förfestade vi lite, innan min kusin ringde och frågade om vi ville komma dit, så vi tog spåret dit vid typ 11, Sen vid 12 drog vi först till vinkällaren men var 20 där så drog till cromwell i stället. Var sjukt mycket folk där så gick knappt att röra sig sen vid typ halv 3 så gick vi men fick stå i 20 minuter i kö för att hämta jackorna, så vi missa sista spårvagnen med 1 minut typ så vi tog en taxi. Var skönt efter som vi gick i typ 10 minuter i -21, var sjukt kallt. Somnade direkt när vi kom till Olivia. Söndag: Vaknade av klockan vid 8 gick upp och fixa mig eftersom vi skulle åkt till mässhallen men vi strunta i det, så vi jobbade med UF i stället, drog sedan hem vid typ halv 3, åkte till stallet och red ut med Mia, Eve och Linn. Nobban var super pigg:P Sen åkte jag hem och åt taco och såg på tv, nu ska jag ta och plugga matte och sen ska jag se på TV igen Ha det så bra så hörs vi i morgon<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: