Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

från norr till söder, från öst till väst, från civilekonom till statistiker

Kategori: Jonna

Som jag närdei inlägget innan såhar jag inte kommit in på någon utbildning till hösten vilket gör mig grymt stressad, för jag vill verkligen plugga och jag har panik över att jag inte har något att plugga till hösten. Allt började med att jag ville plugga i luleå tills slut insåg jag det är förlångt, nummer 1 tar för lång tid med tåg, nummer 2 flygg är för dyrt samt att jag inte klarar av att flyga, nummer 3 det är för kallt. Sen blev det linnéuniversitetet i kalmer eller växjö, som jag hoppades att jag skulle komma in på, men med högt sök tryck och inte alls för bra betyg blev jag inte antagen ( än sålänge), när jag inte komm in någon stans så sökte jag fler utbildningar, så nu förgår så sökte jag till statistikerprogramet i örebro, staden som jag verkligen inte ville plugga i eftersom jag är så harig av mig när det  är mörkt ute och den staden gör det inte bättre då det varit ganskamycket våldtäkter där. Men jag får bita ihop för jag måste verkligen plugga, men som sagt så vet jag inte omjag kommer in. Min reservplan blir att plugga till högskoleprovet så jag får bra på det och sen söka nästa år,men jag vet i dags läget inte hur jag kommer klara att inte plugga.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: