Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

onsdag

Kategori:

Godmorgon! Onsdag och jag tog mig en lång sovmorgon. Eller sov ändå 9 timmar bara, för låg och kollade på grey's ett bra tag inatt! så jävla bra det är. 


Snart kommer Jonna hit så ska vi ha ett litet brunchmöte angående UF. Efter det står städa rummet på schemat, usch. det ser verkligen inte okej ut i mitt rum nu. Värre än någonsin typ, mamma lämnade mitt te vid dörren igår för hon inte vågade gå in i rummet för hon trodde hon skulle trampa sönder en massa saker. Men det ska det bli ändringar på idag!


Efter städningen ska jag plugga franska och rester i svenska B.
Det börjar bli mycket i skolan nu, och jag funderar på att hoppa av engelskan. Gå ut med ett IG, eller? tänkte isåfall bara göra nationella, så att jag har "försökt" och därmed får ett IG istället för sträck. Och sedan läsa upp det efter mitt år i england. Ska snacka med min ph om det imorgon, för hur mycket jag än försöker kommer inte klara engelska B tills i sommar. Och då tycker jag det är onödigt att försöka, för jag har faktiskt andra saker att lägga ner min tid på. T.ex. matten som är väldigt svår nu, har IG i matte B samtidigt som jag påbörjat matte C. Och matten klarar jag om jag försöker, om jag tar mig mycket tid till det. Så antingen försöker jag med engelskan och riskerar att få IG i både matte och engelska, eller också tar jag matten och säkrar G i ett av ämnena. Mitt mål är att inte få IG i något annat än engelska B.

Ska prata med Helen om England, jag ska troligtvis göra ett volontärår där nästa år. Det är vad jag vill just nu i alla fall, så då blir det att jobba där. Kollade deras hemsida och det jag skulle vilja mest är nog att jobba på ett barnhem där. Visste inte att det fanns det i england. Men jag är öppen att jobba med det mesta om jag får åka dit, jag tror att vad jag än får göra där så kommer det bli en upplevelse samtidigt som jag förbättrar min engelska!


Ikväll blir det pizzakväll ute i navesta, ungdomsgruppen sätter igång och vi ska planera hösten, jag vill ha spelkvällar & en massa tävlingar. Men bara på med andra ord, alias & bowling. Haha det ända som jag är bra på typ (a) ..


ni får ha det bra,
pusspuss ♥
/olivia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: