Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

lördag

Kategori:

lördag & klockan är 9 och jag är redan uppe, woho liksom! Men ska iväg och jobba 3 timmar. Han jag skulle jobba med idag smsade nyss och sade att han inte kommer, och det finns ingen reserv. Råkade Ringa hon som var reserv igår för att försöka få henne att hoppa in, men hon skulle visst redan jobba. (hade missat att hon bara var för igår!) Gah. Suger att va arbetsledare just nu. Ännu mer suger det om ja ska stå helt själv idag. Hoppas allting löser sig.



Gårkvällen blev utgång i alla fall. Vid halv elva drog jag mig till zebbe. Hade skitkul där sen, sen när vi ska dra oss ut kom jag på att jag glömde lägget hemma - IGEN. haha, men äsch gick dit iaf, försöka skadar ju inte.

Anna och jag försöker gå rakt in..
Vakt: "Lägg tack!".
Jag "alltså.. kommer man inte in utan lägg?".
Vakt: "Vem tänkte du på?" & kollade på vårt gäng.
Jag "Jag".
Vakt: "Hahahah du? Nae".
Jag: "okej" säger hejdå till alla och ska dra
Vakt: "hörrö tjejen, vi låtsas att jag har sett ditt lägg"

nästan som när sanna fyllde 20, samma ställe, jonna hade råkat ta med sig mitt lägg hem efter att vi vart på ett ställe innan "FAN MIN KOMPIS TOG MITT LÄGG" vakt: "okej, gå in då!"

ända stället dom inte tror att jag är 18 på är puls, fan vad de kollar på lägget och mig länge där 

men redan när jag kom in ångrade jag mig att jag gick in. så efter ett tag drog jag mig iaf hemmåt, fick vänta på spårvagnen i 40 minuter. jag ångrar att jag inte gjorde som jag skrev i föregående inlägg - låg hemma & kollat på oth.

aya, måste dra nuu 
/olivia

Glömde publicera detta imorsee

Kommentarer


Kommentera inlägget här: