Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

balen

Kategori:

Jag längtar så grymt mycket efter balen så det är sjukt. Har längtat långt innan jag ens började på gymnasiet, alltid drömt om att gå i den där fina klänningen och dansa hela kvällen. Och nu är det snart dags. Nu är det inte längre än dröm. Det ska bli verklighet. Jag ska gå på den där efterlängtade balen. Okej, det är 9 månader kvar. Men med tanke på att jag drömt om detta sen jag varit ett litet barn så är 9 månader egentligen ingenting. Och tiden går snabt nu, nu är jag snart inne på den där stora dagen. Den stora kvällen.

Och imorgon ska jag och Anna ge oss ut och prova balklänningar! Kommer bli många provningar innan vi är nöjda, många dagar som vi kommer spendera på detta. Men en dag ska jag hitta min drömklänning.
Den där fina drömklänningen som jag bara kommer använda en kväll i livet.


Inspiration







/olivia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: