Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

presentation av Noblesse

Kategori: Jonna

Noblesse är ett sto född 11 juni 1996 e. Nocturn U. Dandy Light UE. Marduk. Noblesse är tävlad upp till LB hoppning och LB dressyr, tränar i dags läget upp till LA i båda grenarna. Jag har tävlat Noblesse upp till LB i dressyren samt startat en hopptävling upp till LC. Dock så tävlar jag och Noblesse inte så mycket pga. att jag blir väldigt nervös på tävling och för då över det till Noblesse. I hoppning tävlas hon av en annan tjej och dem har placeringar upp till LC men startat LB.

Noblesse är snäll i all hantering och helt underbar ponny, en perfekt övergångs ponny från ponny till häst. Då hon är ett litet halvblod på 147cm. Hon är nu till salu då jag har fyllt arton och kommer inte få tävla henne nästa år. Jag tror hon skulle passa utmärkt som fältävland häst då hon älskar att hoppa naturhinder.







// Jonna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: