Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Mobbing

Kategori: Jonna

Mobbing är något som är det värsta som finns. Det är svårt att sätta sig in hur hemskt det är att bli mobbad och det värsta enligt mig är när någon säger, jag förstår hur det känns,även fast det inte hänt mig.Nae, man kan inte förstå den känslan när någon behandlar en illa pga att man ser ut på ett sätt, har en viss klädstil, för att man är på ett visst sätt eller för man har något som den andra personen inte har. Jag vet absolut hur det känns, känslan av att känna sig världelös, känslan av att leva i en värld där det känns som att alla hatar en.

Att bli behandlad illa för att man får något som man länge velat ha, i mitt fall en egen ponny, för mig förvandlades min högsta dröm till min värsta mardröm. Jag fick utstå det enna efter det andra men det som gjorde att min bägare rann över. Jag trodde jag var säker på internet men det var jag inte fören dag så hade jag fått mejl på min lunarstorm där det stod att jag och min ponny kunde gå och dö. Jag fattar inte hur folk kan vara så fega och sätta sig bakom en skärm skriva en massa skit. Jag raderade denna mening vilket är det dummaste jag gjort, för hela min tid från början av sexan till slutet av åttan var en plåga. Och det värsta av allt var att hon var vän med mina vänner, så tvingades att umgås med henne varje dag.

Detta var lite av min berättelse, jag vet att vissa har det värre än vad jag hade men det är egentligen inte min berättelse som jag vill framförautan hur feldet är med mobbing. Och det är lika illa med psykiskt som fysiskt. Men det värst enligt mig är internet mobbing, hur kan man vara så feg att man sitter bakom en dator och skriva dumma saker till någon annan.  Det är så fegt om du inte vågar säga det i verkligheten, skit i att säga det då. En annan sak som jag tycker väldigt illa om är närnågon säger jag gör ju ingen det är alla andra, vadå alla andra. Även fast du inte gör eller säger något så är du lika delaktig som de som säger elaka saker eller slår och sparkar någon. Om du skulle bryta in och säga stopp så skulle jag inte säga något för det skulle vara guldvärt, men om du i stället står och tittat så är du lika delaktig som alla andra.

Nu vill jag höra eran åsikt om saken, skriv gärna en kommentar och berätta

// Jonna<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: