Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Året som gått

Kategori: Jonna

Januari: Året började med att fira min fina vän olivia som fyllde 18, blev en riktigt najs kväll med mycket trevliga människor. Sen blev det tävling för min del. Första tävlingen i hoppning på 1 och ett halvt år. Fick ett stopp på en oxer men var jätte nöjd ändå, mia kom tvåa i sin klass:) Det rullade på i skolan och ponnyn gick bra jag var glad. Kommer dock inte i håg så mycket från denna månad men det var en ganska bra månad i alla fall. 4/5* Februari: Mia tävlade lite smått trår jag några LD-LC skulle jag tro. åkte till romme med anna och hade sjukt kul:D I slutet av månaden så började jag bråka med mina underbara vänner, detta var en mycket jobbig tid för mig. Skolan gick skit och betygen dalade. Även med ponnyn hade jag en skit period. Är ändå skapligt nöjd med denna månad 3/5* Mars: Mia fortsatte tävla med halv dana resultat. Jag måde skit under större delen av denna månad, orkade inte med något. Denna månad var ingen bra månad över huvudtaget. 2/5* April: Mia täblade lite, jag mådde bättre och blev sams med mina underbara vänner igen och vi hade det grymt kul. Nåtot 18 års firande av anna blev det ej, hon ville helt enkelt inte det. Men livet rullade på igen och allt blev helt underbart för våren var här och ponnyn började gå bättre än någonsin:D En toppen månad då jag blev sams med mina underara vänner och vi hadeså sjukt kul :) 4/5* Maj: Mia fyllde år, jag jobbade ganska mycket på olika tävlingar i slutetavmånaden, i den varma vår solen, Skolan rullade på och livet lekte. Träffade några riktigt trevliga människor som jag hoppas få dela många fina minnen med. Ponnyn gick ännu bättre och jag anmälde mig till årets första tävling. 4/5* Juni: De stora tävlingarna som går på skogslotten varje år höls, jag blev dålig och låg i sängen någon dag och mådde allmänt dåligt. startade en dressyrtävling i början av månaden som gick sådär. Sen blev det party hemma då jag äntligen fyllde mina 18 år, sen blev det stavsjö med mina underbara vänner och på kvällen vart det puls. Ståd även och sålde jordgubbarunder denna tid, ett mycket häktiskt jobb som visa stunder kunde vara sjukt roliga och visa helt mega tråkiga. 4/5* Juli: Party månad, livet var en balandgång mellan party och jobb. HAde några sjukt tråkiga veckor på jobbet medans planerna inför augusti var i gång med tjejerna. ponnyn gick skit och jag ville bara skita i allt. 4/5* Augusti: Toppen månad som började med att jagoch olivia startade bloggen och sen drog jag och mina tjejer ner till västervik i ett par dagar, vilket var en av de bästa helgerna i mitt liv. Fortsatte parta loss och kände hur det började pirra inom mig när jag träffade en viss person. Jag var kär för första gången i mitt liv och allt var helt underbart. Ponnyn blev en super ponny igen och jag var hur lycklig som helst:D helt klart bästa månaden detta år:D 5/5* September. Kärleken varade tills ungefär mitten då mitt hjärta krossades och allt föll i bitar, mina vänner var ett bra stöd för mig då jag kämpade mig igenom denna svåra tid. Trots att jag mådde dåligt psykiskt så gick ponnyn ändå sjukt bra:) 3/5* Oktober: Jag kämpade vidare och la stor kraft på skolan vilket isarsig nu, allt rullade på och jag mådde bättre, ponnyn gick mega bra och jag anmälde mig till min absolut sista tävling. Sen kom smällen då min älskade farmor inte längre orkade mer och somnade för evigt. R.I.P älskade farmor. Jag måde skit och kan fortfarande inte ta in det, men jag valde att vara stark och skriva mitt högskoleprov och kämpa vidare med skolan och allt annat. 2/5* November: Min bror fyllde tjugo och vi hade fest för honom, sen vart red jag min absolut sista ponnytävling som gick as bra fick inte jätte höga procent men var ändå nöjd och hade min egna lilla hejarklack med mig:P Red även med anna för första gången och det gick bra, ponnyn var fin och jag var gladare. Fick även jobb på mc donalds och fick då möjlihgheten att tjäna lite extra pengar 3/5* December: Finns inte så mycket att säga mer än att , skolan rullade på och sen tog den slut och vi fick ett efterlänktat lov. Blev även firande av elin, sen en kom en bra jul och ett bra nyår som avslutade året. 4/5* Året i sin hel het: Året har varit skapligt men ine helt hundra då det har skett en del jobbiga och helt sjuka grejer, men det har även blandats med en mängd skratt:D 3/5*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: