Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

Snart börjar skolan igen

Kategori: Jonna

Snart är det dags för skolan igen, tänkte därför skriva vad jag ska ha för kurser under hösten och våren:

Jag börjar med hösten.

Matte D 100p år:
Tror det blir en ganska roligt kurs eftersom jag gillar matte:) Hoppas bara på att man får en bra lärare.

Svenska C 50p ht:
Vet inte så mycket om denna kurs så kan inte uttala mig om den än.

Psykologi A 50p ht:
Tror även denna kurs kommer bli ganska rolig, dock tror jag att den kommer vara ganska djup men ändå nyttig för mig

Philosopi A 50p ht:
Ingen anning om denna kurs hoppas den blir rolig iallafall, men det är ju oftast så den blir inte roligare än vad man gör den till.

Spanska steg1 100p år:
Jag har alltid viljat läsa spanska så tror det blir en lyckad kurs.

UF-blocket 400p år:
Får se hur denna går eftersom jag inte har någon uf-grupp än:O

Företagsekonomi B 150p år:
Säger bara det älskar ekonomi kurserna:D

Småföretagande A+B 150 år:
Vet inte så mycket om denna kurs men blir någ rolig eftersom det handlar om ekonomi.

Projektarbete 100p år:
Det är ju själva UF företaget så det beror på vad det blir för grupp man hamnar i:D

Totalt: 450P= 450 timmar

Våren:

Matte D 100p år:
Se ovan

Spanska steg 1 100p år:
Se ovan

UF-blocket 400p år:
Se ovan

Foto A 50p VT:
Älskar att fotografera och vill lära mig mer om det så blir kanon för mig:D

Idrottspsykologi 100p VT:
Bästa kursen för mig då jag blir väldigt nervös på tävlingar och liknande

Totalt: 450p= 450 timmar

Allt som allt läser jag 900p detta år alltså 900timmar. Tycker att min planering blev bra då jag har lika många poäng på båda terminerna.

Nu ska jag ta och ducha och sen drar jag till körskolan för att ha körlektion:D Hörs när jag kommer hem i kväll<3

KRAM Jonna




Kommentarer


Kommentera inlägget här: