Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

sista sommarlovet..

Kategori:

Sista veckan av mitt sista sommarlov. Det är vad jag har kvar nu.

Tänker tillbaks på sommarloven man hade när man var liten…
Att få sjunga ut skolavslutningssångerna tillsammans med klassen inför föräldrarna. Att gå hem och känna att det är sommarlov, att dagen efter vakna med solen i ögonen och känna att man kan ligga kvar hur länge man vill. Men trots det tar sommarkänslan över och man tar cykeln till kompisen, drar och badar hela dagen, plockar smultron på strån, går ut med grannens hund, leker burken med alla barnen på gården…

Eller när man blev lite större… då sommarkvällarna tog över. Man sov på dagarna och var vaken på kvällarna & nätterna. Var med kompisar och sprang runt och gjorde egentligen ingenting men ändå hade så kul. Stod och hängde utanför donken om kvällarna. Tog kvällsdopp. Festivaler. Gotland. Luleå.

8 veckor varje år.. sakta har dessa tagits ifrån oss. denna sommar har jag jobbat, tänkte jag på förra året att de egentligen va de sista sommarlovet i mitt liv?
i år tänker jag på de mer.. även fast jag knappt haft något sommarlov. men ändå känns det lite som sommarlov. tanken på att de är det sista får mig nästan att fälla en tår. Det känns nästan lite som att sommaren är över. Jag menar, sommaren är ju sommarlov?
i fortsättningen kommer sommaren att vara semester.. men inte lika långt som ett sommarlov… och inte heller någon direkt avslutning, då man känner  - nu är det sommar!

det känns att jag börjar bli vuxen, mina 18 år sätter sina spår.. lite sorgligt.
dags att lämna barndomen, gå in i det sista skolåret & inse att jag är vuxen.



/olivia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: