Jag är en 19-årig tjej från Åby som ligger cirka en mil utanför Norrköping. Bor sedan slutet på augusti i Örebro där jag studera statistik vid Örebro Universitet. På bloggen får ni följa min vardag som student i en ny stad.

löördag

Kategori:

Kom precis hem från jobbet. mina få timmars sömn inatt gör sig påminda i huvudet, men idag hinner jag inte med någon powernap utan får försöka klara kvällen i alla fall :) ska snart dra mig mot kungsgatan för att möta jonna så drar vi sedan till hennes kusin och grillar, förfestar osv. sen kommer anna när hon slutat jobbat occkså. sen blir det att se fyrverkerierna & sedan dra till puuuls!


igår hade jag i alla fall ganksa så kuul, haha. i alla fall om man bortser från fucking spårvagnen. ganksa irriterad jag var. ska gå ut till den, mitt hår, mitt smink och allt blir förstört av spöregnet, sedan kommer det en buss som ersatte spårvagnen jag precis missar. får reda på att det är strömavbrott och att bussar ersätter alla tiderna, amen vadå ersätter alla tiderna? den skulle gå var 20e minut, och jag stod och väntade i över en timma!!! tillslut kom det en spårvagn.. går segt som fan gör den och stannar heeela tiden, sen helt plötsligt innan stan så lägger strömmen av igen! så vi får gå av och GÅ till stan, för att där vänta på en buss. men tillslut blev jag så jävla trött på att vänta så att jag bestäömde mig för att gå till fucking haga.. men hittade en annan buss till rese och gick därifrån. så var väl framme 3 timmar senare än vad jag skulle. KUL. & värst av allt, när ja är vid typ folkparken kommer en spårvagen & åker om mig! då började dem gå igen -.- menmen, josse & tessan mötte mig i alla fall på vägen, dels hittadee jag inte och dels var jag mörkrädd, haha. efter förfesten så drog vi till cromwells. träffade anna, jonna zebbe o dem. efter typ 10 minuter vi har vart där ska josse hem & sova. kul! haha. efter en jävlans massa dansande osv så ska typ alla dra. men jonna & ja bestämmer oss för att ta taxi och stanna ett tag till, kul hade vi iallafall! fast faaan va skönt de va att komma hem och sova sen! taxichauffören tyckte förresten ja skulle satsa på en fritidspedagoks karriär;)

olivia junior fick bara vara med i väskan igår, men idag ska hon få vara med & festa' :)

ae nu är ja skiiiitstressad,
hörs imorgon
pusspuss
/olivianilsson

Kommentarer


Kommentera inlägget här: